Täällä ei näe kauhakuormaajia, bobcatteja, nostokurjista puhumattakaan. Täällä lähes kaikki tehdään käsipelillä. Eräänä päivänä tässä näin kadulla miehiä kaivamassa putkille tai kaapeleille kuoppaa. Työ hoidettiin niin että toisella oli lapio ja tähän lapioon lähelle lapaa oli sidottu köysi. Lapioija löi lapion maahan ja kun tuli noston aika auttoi toinen vetämällä tästä köydestä. Kävi siis kätevämmin :)

Mies kertoi että tuolla kauempana kaupungista vuoristossa tienrakennuskin hoituu myös käsipelillä. Ensin kuormuri tuo ison kasan isoja kiviä. Sitten osa miehistä naputtaa ensin isot kivet vähän pienemmiksi ja toiset taas vähän pienemmillä hakuilla vielä vähän pienemmiksi. Sitten tulee joku miehistä tasoittamaan tieaineksen - käsipelillä.

Työvoima on täällä halpaa kuten olen varmastikin aiemminkin raportoinut. Se näkyy myös ruokakaupoissa, joissa kapeilla kaupan käytävillä myyjiä on enemmän kuin asiakkaita. Täällä on saanut tottua, että joku koko ajan roikkuu kaupassa kuin kaupassa perässä jos vaikka tarvitsee kysyä apua. Tai ainakin minä toivon, että tämä johtuu siitä eikä siitä että kyttäävät mahdollista varkautta, kuten ensin ajattelin. Kassalla on tietysti tavaroille pakkaaja, joka vieläpä kantaa kassit autolle. Bensa-asemilla on tankkaajat, jotka perii myös maksun niin ettei autosta tarvitse ylös nousta. Tankkauksen aikana joku vielä tulee ja pyyhkii etuikkunan. Onhan täällä toki asukkaitakin  moninkertaisesti esim. Suomeen verrattuna ja luokkaerot huikeat. Silti ihmetyttää, että miten kauppa voi kannattaa kun palkka maksetaan niin monelle.

Liikennepoliisejakin täällä on huikea määrä. Heidän tehtävänsä on yrittää opettaa paikalliset kuskit tavoille. Yleensä he seisovat isoimmissa risteyksissä. Heidän tehtävänsä ei suinkaan ole ohjata liikennettä, sillä risteyksissä on valot. Sen sijaan he vahtivat, että autoja on rinnakkain yhtä paljon kun on kaistojakin. Tätä usein tehostetaan kaistaviivojen päälle laitettavilla tötteröillä. Lisäksi valojen vaihtuessa punaisiksi ei enää saisi risteykseen ajaa, vaan pysyä valkoisen viivan takana että ristikkäisestä suunnasta pääsisivät liikkumaan. Niin eikös tämä ole ihan itsestään selvää - ei täällä :)  Vahdittavana on myös ettei suoraa meneviltä kaistoilta yritetä kääntyä. Eli jos on kolme kaistaa, joista yhdeltä on kääntyminen oikealle niin usein sinne käännytään myös keskimmäiseltä kaistalta. Kiilailu ylipäätänsä on räikeää.